Του Παναγιώτη Γκούνη

 

Έχετε γράψει ποτέ πανελλήνιες εξετάσεις; Αν όχι, έχετε συμμετάσχει κάπως σε αυτές. Είναι ο τρόπος που έχουμε διαλέξει προκειμένου να διαλέγουμε ποιοί θα φοιτήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι προηγούμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες είναι υποχρεωτικές. Εντάξει, δεν σου βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό αν παρατήσεις το σχολείο αλλά πέρα απ το ότι η ζωή σου γίνεται λίγο δύσκολη, στην ηλικία που πηγαίνεις σχολείο θες και την παρέα σου αλλιώς δεν περνάει και η ώρα.

Είχα δώσει και εγώ πανελλήνιες πριν από πολλά χρόνια αλλά θα συμπεριλάβω και όλες τις φορές που έδωσα πανελλήνιες στους εφιάλτες μου. Κάθε φορά το ίδιο όνειρο, καταταλαιπωρημένος μπροστά στο τετράδιο των εξετάσεων, αντιμέτωπος με τα ίδια ζητήματα. Ζήτημα πρώτο, ζήτημα δεύτερο, έχετε δύο ώρες και τόσα λεπτά στην διάθεσή σας…Σε κάποια στιγμή- στο όνειρο- θυμόμουν ότι έχω πάρει και το πτυχίο μου και μετά…ξύπναγα!

Αλλά ξύπναγα σε μια πραγματικότητα που δεν σου άφηνε περιθώρια να κάνεις λάθη ή να βγεις εκτός θέματος. Το μόνο πρόβλημα που είχε λυθεί είναι πως είχαμε συμφωνήσει πως ο τρόπος εισαγωγής είναι αδιάβλητος. Είχαμε συμφωνήσει επίσης πως η επιτυχία στις εξετάσεις είναι κάτι σημαντικό. Σου λένε όλοι συγχαρητήρια, βλέπεις το όνομά σου στις καταχωρήσεις των φροντιστηρίων, σε αγκαλιάζουν στον δρόμο οι καθηγητές που σου έκαναν την ζωή ποδήλατο, μετακομίζεις…

Αυτά όσον αφορά το consensus (γενική συμφωνία). Γιατί όλα τα υπόλοιπα πάσχουν και έχουν κακοφορμίσει επικίνδυνα… αλλά δεν έχω κανένα σκοπό να γράψω ένα καταγγελτικό άρθρο.

Για μένα οι φετινές εξετάσεις ήταν οι καλύτερες της ζωής μου, διότι συνέβη το εξής: Μια μαθήτρια του τοπικού σχολείου ήρθε δεύτερη στην Ελλάδα. Εδώ με τρώει το πληκτρολόγιο να χρησιμοποιήσω την γλώσσα που χρησιμοποιούσα σαν μαθητής. Πως αλλιώς να περιγράψεις μια τέτοια επιτυχία; Η συνολική επίδοση προκαλεί «ίλιγγο». Δυο μουτζούρες είναι αρκετές για έναν βαριεστημένο διορθωτή, σου κόβει μια μονάδα και τελειώνει η υπόθεση. Εδώ μιλάμε για ένα τσουβάλι άριστα….

Όλα αυτά έχουν αναρτηθεί στους πίνακες με τις βαθμολογίες. Εκεί που δεν φαίνεται ούτε ο πνευματικός κόπος, ούτε η ψυχολογική διεργασία- και αλλοίμονο- ούτε ο μονόδρομος.

Η βαθμολογία δεν μας λέει καμία από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και δεν μας λέει το πιο τραγικό κατά την γνώμη μου. Διαγωνίζεσαι και ξέρεις πως δεν έχεις καμία άλλη επιλογή στην ζωή σου. Πρέπει να γράψεις καλά. Πόσο καλύτερα να έγραφε αυτό το παιδί;

Επειδή δεν προαλείφομαι για υπουργός παιδείας, οι εξετάσεις της επόμενης χρονιάς θα διεξαχθούν κατά πάσα πιθανότητα κανονικά. Μακάρι κάποιος μαθητής ή κάποια μαθήτρια του τοπικού σχολείου να φέρει την πρωτιά σε όλη την Ελλάδα! Εύχομαι μόνον να μην είναι όλες οι πιθανότητες εναντίον του γιατί σαν πολιτεία και σαν κοινωνία θα έχουμε μείνει δια παντός στην ίδια τάξη.

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)