Αποφασίστηκε, τελικά η εκπόνηση οριστικής μελέτης τετράιχνου αυτοκινητόδρομου 30 χιλιομέτρων με διαχωριστική νησίδα, για τον συγκεκριμένο άξονα.

Ο σχεδιασμός έχει ως εξής:

Πέραν του ανισόπεδου κόμβου (Α/Κ) της Ιόνιας Οδού, στο ύψος της Φιλιππιάδας, ο οποίος θα μελετηθεί και θα κατασκευαστεί από τον ανάδοχο της Ιόνιας Οδού, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης, θα μελετηθούν ο ανισόπεδος κόμβος γέφυρας Καλογήρου και ο ανισόπεδος κόμβος Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας στη θέση Φραξήλα με τετράιχνη διατομή.

Επίσης θα μελετηθούν σε νέα χάραξη, τετράιχνης διατομής, το τμήμα από την Ιόνια Οδό έως την γέφυρα Καλογήρου και το τμήμα από τον κόμβο Θεσπρωτικού έως τα όρια του Λούρου (παράκαμψη Λούρου). Η υπόλοιπη οδική αρτηρία αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο τετράιχνης διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωριστική νησίδα τύπου.

Το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής του έργου, μήκους 30 χιλιομέτρων, ανέρχεται σε 100 εκ. ευρώ, ποσό πολύ υψηλό ιδιαίτερα αυτόν τον καιρό, που δεν έχουν ακόμα συμφωνηθεί η εκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, ενώ είναι πολύ δύσκολο να διατεθούν χρήματα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Το έργο για το οποίο έχουν γίνει συζητήσεις και παλιότερα, θεωρείται ιδιαίτερα για την Πρέβεζα πολύ σπουδαίο, καθώς η περιοχή θα συνδεθεί με την Ιόνια οδό και επομένως με την υπόλοιπη Ήπειρο.

Επιπλέον, ο νέος οδικός άξονας λειτουργεί αναπτυξιακά, αφού αναβαθμίζει τη συγκοινωνιακή σύνδεση της Ηπείρου και δίνει αφενός ασφαλή δίοδο στο τουριστικό ρεύμα και αφετέρου μειώνει τις αποστάσεις και τους χρόνους για το εμπόριο και τη διακίνηση αγαθών. Το πρώτο βήμα της εκπόνησης της μελέτης είναι καθοριστικό για όλα τα επόμενα βήματα και την αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων.

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)