● Στα ευχάριστα συγκαταλέγεται και το ότι ο δήμος Ζηρού διέθεσε για την διάνοιξη και την ελεύθερη πρόσβαση των πυροσβεστικών οχημάτων τα χρήματα που δόθηκαν από το Υπουργεί Εσωτερικών. Έτσι από τις 33.500 ευρώ περίπου, 15.000 ευρώ διατέθηκαν για τον καθαρισμό των αντιπυρικών δρόμων στο δάσος της Φιλιππιάδας, 10.000 ευρώ για το δάσος του Θεσπρωτικού και τα υπόλοιπα χρήματα σε διανοίξεις αντιπυρικών δρόμων σε διάφορες κοινότητες. Αν σκεφτεί κανείς ότι όλες οι μέρες του φετινού καλοκαιριού είναι επικίνδυνες για φωτιές, τα χρήματα αυτά έπιασαν τόπο.

 

● Και αυτό το καλοκαίρι τα κλαρίνα θα ηχήσουν στα τοπικά πανηγύρια και οι άνθρωποι θα διασκεδάσουν, όπως γίνεται κάθε καλοκαίρι στα χωριά. Μόνο που κάθε χρόνο όλο και απομακρυνόμαστε από τις παραδόσεις μας και αντί για παραδοσιακά τραγούδια, ακούμε τους οργανοπαίχτες να «παίζουν» αλλοιωμένα τραγούδια, κάτι μεταξύ ελαφρολαϊκού και χορευτικού, ενώ στην πίστα λικνίζονται οι νέοι, στους ήχους των τραγουδιών που καμία σχέση δεν έχουν με την παράδοση που θα πρέπει να εκπροσωπούν. Και φυσικά οι αοιδοί είναι από εκείνους που μικρή σχέση έχουν με την παράδοση.

Καλό θα είναι τόσο οι κλαριντζήδες, όσο και οι πανηγυριώτες, να δίνουν λίγο χρόνο στα παλιά τραγούδια, εκείνα που μιλούσαν για τον πόνο του χωρισμού, την ξενιτιά, την αγάπη και όλα όσα συνθέτουν την παράδοση. Υπάρχει χρόνος και για τα σύγχρονα τραγούδια. Θα είναι καλό οι νέοι να μαθαίνουν και μέσα από τη μουσική τα ήθη, τα έθιμα και την παράδοση των προγόνων τους.

 

Σε ιδιόκτητο χώρο δέκα στρεμμάτων πρόκειται να κατασκευαστεί ο Σταθμός μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) από τον δήμο Αρταίων αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο του γειτονικού δήμου, μέσω του οποίου θα εξυπηρετηθούν ο δήμος Αρταίων, ο δήμος Νικ. Σκουφά και ο δήμος Ζηρού. Δεν έχουμε λόγους να αμφιβάλλουμε για την καλή προαίρεση των γειτονικών δημάρχων. Μήπως όμως θα πρέπει και ο δήμος Ζηρού να πάρει κάποιες εγγυήσεις ότι η περιοχή δεν θα μεταβληθεί σε σκουπιδότοπο; Για παράδειγμα, από ποιόν δρόμο θα περνάνε τα αυτοκίνητα (τα οποία κατά τα φαινόμενα θα είναι βερέως τύπου), για να συναντήσουν την Ιόνια οδό; Μήπως θα περνάνε μέσα από τη Φιλιππιάδα; Και τι συνεπάγεται αυτό, αν επαληθευθεί; Πιστεύουμε ότι ο δήμος Ζηρού θα έχει πάρει κάποιες εγγυήσεις.

 

Δεν ξέρουμε αν λειτουργούν σωστά οι ΤΟΕΒ, εκείνο που ξέρουμε και ξέρουν όλοι οι ασχολούμενοι με τη γεωργία, είναι ότι τα έξοδά τους είναι περισσότερα από τα έσοδα και γι’ αυτό «μπαίνουν μέσα». Και είναι λιγότερα τα έσοδα γιατί ο αγροτικός πληθυσμός δεν ανανεώνεται και οι γεροντότεροι αγρότες έχουν εγκαταλείψει τα χωράφια τους που στο κάτω-κάτω δεν τους δίνουν και τίποτα (μιλάμε για τους αγρότες της περιοχής κυρίως και όχι για τους αγρότες της Θεσσαλίας ή ακόμα ακόμα και της Άρτας). Επομένως θα πρέπει οι ΤΟΕΒ να βρουν μια λύση να υπερκαλύπτουν τις βασικές τους ανάγκες. Και μία λύση είναι ο περιορισμός των εξόδων τους, αλλά και η προς τα κάτω αναπροσαρμογή των τιμών που καλείται ο γεωργός να πληρώσει. Γιατί δεν είναι δυνατόν να πληρώνει ο γεωργός χρήματα στον ΤΟΕΒ δίχως να του προσφέρει ουδεμία υπηρεσία. Είναι και αυτός ένας λόγος που οι αγρότες έχουν εγκαταλείψει τα χωράφια τους.

Δεν ξέρουμε, αλλά με τους ΤΟΕΒ θα πρέπει να βρεθεί κάποια λύση, συμφέρουσα και τια τους γεωργούς και για τους εργαζόμενους σ’ αυτούς.

(Δεν θα πούμε αν θα έπρεπε να γίνει αναδασμός στους κάμπους με μικρούς κλήρους. Για το ζήτημα αυτό είχαμε γράψει όταν γινόταν οι αναδασμοί, χωρίς να συγκινηθεί κανείς. Και τώρα που ανακύπτουν τα προβλήματα, όλοι λένε ότι ο αναδασμός περισσότερο κακό έκανε, παρά καλό. Γιατί είναι μερικά χωράφια που μένουν απότιστα από την κακή τοποθέτηση των κεντρικών σωλήνων –αφήνουμε τις άλλες ατέλειες που παρουσιάζουν οι αναδασμοί).

 

Μας παραπονέθηκαν ότι σε πολλά σημεία των δρόμων, ιδιώτες και οργανισμοί, σκάβουν για κάποιο λόγο, είτε για να περάσουν καλώδια είτε για άλλους προσωπικούς λόγους κι αφήνουν ακάλυπτες τις λακκούβες που δημιουργούν, με σοβαρόν κίνδυνο τόσο για τους πεζούς, όσο και κυρίως για τα τροχοφόρα. Η κατάσταση επιδεινώνεται όταν οι λακκούβες μένουν για πολύν καιρό ακάλυπτες και τα προστατευτικά που βάζουν γύρω-γύρω, καταστρέφονται με το πέρασμα του χρόνου –γιατί οι λακκούβες μένουν ακάλυπτες για πολύν καιρό, ακόμα και για πάντα, αν δεν πάει κάποιος …εθελοντής να τις σκεπάσει. Συνηθέστατα αυτή η κατάσταση παρατηρείται και στον εθνικό δρόμο, όπου κάποιοι μπορεί να τον σκάψουν και στη συνέχεια να γεμίσουν την λακκούβα με χώμα, το οποίο βεβαίως θα υποχωρήσει μετά από λίγον καιρό για να αφήσει στη θέση του μια τρύπα, την οποία οι εποχούμενοι θα πρέπει να περάσουν από πάνω. Μου είπαν μάλιστα ότι το κακό παραγίνεται στα χωριά, όπου οι δήμοι δεν ξέρουν ότι κάποιο σημείο του δρόμου έχει σκαφτεί. Σε ένα πολιτισμένο κράτος, οι όποιες εργασίες στους δρόμους, δημοτικούς ή εθνικούς, πρόκειται να γίνουν, αναφέρονται στην αρμόδια αρχή, η οποία τις εγκρίνει, με τη δέσμευση ότι αυτές θα διαρκέσουν λίγες μέρες και θα σκεπαστεί το τμήμα αυτό με υλικό το οποίο θα είναι ίδιο με το υλικό του δρόμου. Πάντως εδώ δεν γίνεται κάτι τέτοιο, αφού ο καθένας σκάβει όπου θέλει και όποτε θέλει, χωρίς καν τις περισσότερες φορές να σηματοδοτεί τους κινδύνους που διατρέχουν πεζή και εποχούμενοι.

 

● Συνάντηση είχαν στα γραφεία του δήμου Πρέβεζας υπηρεσιακοί παράγοντες της Λευκάδας και της Πρέβεζας με επικεφαλής τους δημάρχους για να εξετάσουν μαζί με τον πρόεδρο του συνδέσμου ύδρευσης Φιλιππιάδας-Πρέβεζας, τους τρόπους με τους οποίους τα δύο παραθεριστικά μέρη δεν θα μένουν χωρίς νερό τους καλοκαιρινούς μήνες, τότε που η κατανάλωσή του αυξάνεται λόγω αύξησης της τουριστικής κίνησης. Δεν ξέρουμε σε ποιες προτάσεις κατέληξαν οι συμμετέχοντες στη συνάντηση. Αλλά πάντως είναι σίγουρο ότι δεν θα πρέπει οι παραλιακοί χώροι όπως είναι τα παράλια της Πρέβεζας και της Λευκάδας να μένουν χωρίς νερό. Εκείνο που ξέρουν και αυτοί που συναντήθηκαν αλλά και εμείς είναι ότι τα νερά του Αγίου Γεωργίου από τις πηγές του οποίου υδρεύονται και η Λευκάδα και η Πρέβεζα, είναι πολλά και είναι καθήκον των αρμοδίων για την υδροδότησή τους, να πείσουν τους κατοίκους να μη σπαταλάνε άσκοπα το νερό. Γιατί οι πληροφορίες της στήλης λένε ότι υπάρχουν μερικοί –κυρίως μονάδες ξενοδοχειακές οι οποίες δέχονται τον όγκο των τουριστών- οι οποίοι υδρεύουν τις επιχειρήσεις τους απ’ ευθείας από τον αγωγό, χωρίς καν να καταβάλουν το αντίτιμο του νερού που καταναλώνουν, κάνοντας μεγάλη σπατάλη νερού.

Είναι βασικός λόγος που οι παραθαλάσσιες περιοχές μένουν χωρίς νερό, όπως χωρίς νερό μένουν και «ορεινές» περιοχές και οι κατοικούντες εκεί λένε το νερό νεράκι τις καλοκαιρινές περιόδους. Και ας είναι «πλούσιες» οι πηγές του Αγίου Γεωργίου.

 

● Περιπατητές είναι οι παραπονούμενοι και φαίνεται ότι έχουν δίκιο. Ο παράδρομος που υπάρχει δίπλα από την Ιόνια οδό με προσανατολισμό την  Άρτα, αμέσως μετά τη γέφυρα Καμπής δεξιά, είναι παράλληλος μα τον Λούρο ποταμό, με όποιους κινδύνους αυτό εγκυμονεί, τόσο για τους περιπατητές, όσο και για τους αγρότες οι οποίοι ποτίζουν ακόμα κα τη νύχτα τα χωράφια τους. Δεν ξέρουμε τίνος ευθύνη είναι, εκείνο πάντως που θα πρέπει οπωσδήποτε να γίνει, είναι να τοποθετηθεί στηθαίο στον παράλληλο δρόμο, έτσι ώστε να ξέρουν οι πεζή που είναι η αρχή του ποταμού. Και όπως μας λένε τα νερά στην περιοχή εκείνη είναι βαθειά και αν πέσει κάποιος μέσα, είναι πολύ δύσκολο να ανασυρθεί. Λίγη προσοχή από τους κατασκευαστές δεν θα πείραζε. Η τοποθέτηση στηθαίου στον δρόμο, θα πρέπει να γίνει σύντομα και πριν θρηνήσουμε θύματα (δυστυχώς για λόγους ανωτέρας βίας, δεν έγινε κατορθωτό να υπάρχει και φωτογραφία του δρόμου αυτού, που περνάει ακριβώς δίπλα από το ποτάμι. Ελπίζουμε στο επόμενο φύλλο να εκλείψουν οι λόγοι …ανωτέρας βίας).

● Για τον «άγιο» του Καστελλόριζου, τον καλλιτέχνη Αλέκο Ζυγούρη, η «Φωνή» έχει γράψει επανειλημμένα. Με καταγωγή από το Γοργόμυλο Φιλιππιάδας, όπου και περνάει ολόκληρο τον χειμώνα, επέλεξε για μόνιμη διαμονή το Καστελλόριζο. Εκεί σμιλεύει την πέτρα, εκεί δημιουργεί, εκεί έχτισε τα καλλιτεχνικά του όνειρα. Στο Καστελλόριζο όλοι ξέρουν για τον «άγιο» που εκτός από τη σμίλευση της πέτρας, προστατεύει και την περιουσία του δήμου, ο οποίος του την παραχώρησε για να κάνει πράξη τα όνειρά του.

Περιουσία την οποία εποφθαλμιούσε η τοπική εκκλησία και έλεγε ότι είναι δική της. Με αποτέλεσμα να θελήσει να διώξει τον καλλιτέχνη του Καστελλόριζου, τον Αλέκο Ζυγούρη και ως «καταληψία» τον οδήγησαν στο δικαστήριο. Με το αιτιολογικό ότι στην είσοδο του κόλπου του νησιού βρίσκεται σε περίοπτη θέση μουσουλμανικό τέμενος και προσδίδει στους επισκέπτες του νησιού την εικόνα ότι κατοικείται από μουσουλμάνους και στα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε λέει για τον συμπαθέστατο και φίλο Αλέκο ότι ζει ιδιόρρυθμα σε σκηνή, δεν διαθέτει οικοσκευή, περπατάει ξυπόλυτος και λαξεύει τους βράχους! (το περίεργο θα ήταν να μη περπατούσε ξυπόλυτος ο θαυμάσιος αυτός καλλιτέχνης και να μη λάξευε τους βράχους – κατασκευασμένα αγάλματα που αποτελούν τιμή για το Καστελλόριζο).

Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι ο Αλέκος Ζυγούρης δικαιώθηκα στο δικαστήριο και η επιχειρηματολογία της εκκλησίας κατέπεσε. Η έκταση στην οποία κατοικεί ο Αλέκος είναι του δήμου –και άρα δική του- και μπορεί άνετα σ’ αυτήν να σμιλεύει τις πέτρες και τα μάρμαρα.

«F»

 

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)